رویداد

رویداد از دانشگاه تا کسب و کار (هم مسیر با کارآفرینان برتر)، آذر ماه 1403

در این رویداد که با شرکت بیش از 700 شرکت کننده، توسط معاونت فناوری و نوآوری و با همکاری دانشکده میریت و اقتصاد برگزار گردید، پنل‌های تخصصی با حضور ژینوس روشن‌دل معاون دیجی‌کالا بیزینس، مهندس رامین لایقی مدیرعامل اسنپ مارکت، مهندس سعید علوی‌راد معاون فروش و بازاریابی آکادمی همراه اول، دکتر علی گلرخ مدیرعامل فینوداد (مرکز نوآوری بانک ملی)، دکتر علی مجیدی مدیر مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مهندس علیرضا اشکان مدیر مارکتینگ اسبق کافه بازار و معاون بازاریابی و درآمد هلدینگ بن‌دا، دکتر میلاد بخشی کارشناس کسب و کار و تجاری سازی، دکتر حسام زند حسامی عضو هیئت علمی و دکتر کامبیز حیدرزاده عضو هیئت علمی و مدیر گروه مدیریت بازرگانی واحد علوم و تحقیقات و برگزار شد.


دکتر محمدحسن بهزادی معاون فناوری و نوآوری این واحد دانشگاهی، ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینی، گفت: واحد علوم و تحقیقات با بیش از 55 هزار دانشجو و بیش از 5 هزار دانشجوی خارجی، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور است. وی با بیان اینکه تمرکز دانشگاه‌های نسل سوم بر کارآفرینی، فن‌آوری و توسعه است، ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات با وجود استادان مجرب، امکانات منحصر به فرد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، دارای این ظرفیت است که به دانشگاه‌ نسل سوم تبدیل شود

دکتر بهزادی افزود: فلسفه فعالیت معاونت فناوری و نوآوری، تمرکز بر گسترش بستر زیست بوم فناوری در واحد علوم و تحقیقات، ارتباط مؤثر این واحد دانشگاهی با صنعت و ایجاد زمینه رشد و بالندگی شرکت‌های دانش بنیان وابسته به مرکز رشد است. معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه کارآفرینی یک مهارت است، گفت: کارآفرین موفق باید خلاق، دوراندیش، اهل تعامل، توانمند و صبور باشد. اگر مسیر کارآفرینی را انتخاب کردید، بهتر است بدانید لازمه آن صبر و پشتکار است.  وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویدادها افزایش توانمندی و کارآفرینی دانشجویان، انتقال تجربیات، برگزاری برنامه‌های آموزشی و شبکه سازی است. این شبکه‌سازی در قالب تیم‌های دانشجویی در این رویداد شکل می‌گیرد و باعث هم‌افزایی این تیم‌ها شده و دانشجویان در این شبکه‌سازی با مفاهیم و مسیر کارآفرینی آشنا می‌شوند

دکتر کامران محمدخانی رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه حوزه‌های معرفتی بشر به صورت تکنیکی می‌تواند کارآفرین باشد، افزود: این حوزه‌ها به سه دسته مهارتی، دانشی و نگرشی خلاصه می‌شوند. افرادی که در صنعت و کسب و کار فعالیت می‌کنند، به حوزه مهارتی کاملاً مسلط هستند. دانشجویان و فارغ التحصیلان دانش مورد نیاز را اخذ می‌کنند، ولی از حوزه مهارتی غافل هستند.


وی گفت: انتقال دانش، وظیفه ذاتی دانشگاه است. در حقیقت دانش لازم به واسطه دانشگاه به دانشجویان و مهارت از طریق صنعت به نیروی انسانی انتقال می‌یابد، ولی در حوزه نگرش و انتقال آن به دانشجو و فارغ التحصیلان دچار خلل هستیم

دکتر محمدخانی خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد یک پیش نشست برای نشست‌های بعدی با صنعتگران، کارآفرینان جهت آشنایی دانشجویان با فضای کسب و کار و انتقال تجربیات است

در این رویداد پنل‌های تخصصی با حضور ژینوس روشن‌دل معاون دیجی‌کالا بیزینس، مهندس رامین لایقی مدیرعامل اسنپ مارکت، مهندس سعید علوی‌راد معاون فروش و بازاریابی آکادمی همراه اول، دکتر علی گلرخ مدیرعامل فینوداد (مرکز نوآوری بانک ملی)، دکتر علی مجیدی مدیر مرکز نوآوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مهندس علیرضا اشکان مدیر مارکتینگ اسبق کافه بازار و معاون بازاریابی و درآمد هلدینگ بن‌دا، دکتر میلاد بخشی کارشناس کسب و کار و تجاری سازی، دکتر حسام زند حسامی عضو هیئت علمی و دکتر کامبیز حیدرزاده عضو هیئت علمی و مدیر گروه مدیریت بازرگانی واحد علوم و تحقیقات و برگزار شد.
براساس این گزارش در این رویداد فناورانه، پنل‌های تخصصی با عنوان “شکست، پلی به موفقیت”، “ایده تا اقدام” و “رشد هوشمند” ارائه و در پایان رویداد به ایده‌های منتخب جوائزی اهدا شد

سایر رویداد های مرتبط